חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חומרי בידוד תרמי

אחד הנושאים החשובים ביותר בבנייה של מבנה חדש או שיפוץ מבנה ישן, הוא כל מה שקשור לתחום של בידוד המבנה. מדובר על נושא שמתייחס לכך שהמבנה אמור להיות מבודד מבחינת תנאי מזג אוויר, קרי חום וקור, וכן מבחינת רעשים חיצוניים או פנימיים.

הרעיון הוא פשוט. אם אנחנו נקפיד על תוכנית נכונה לבידוד המבנה, ונשתמש בחומרי ביניין איכותיים, הרי שנוכל ליהנות ממבנה בתנאי בידוד איכותיים, מה שאומר, שתנאי מזג אוויר לא יחדרו מבחוץ ולא ישפיעו על היכולת שלנו ליהנות ולהשתמש במבנה. זה נכון לקיץ וזה נכון לחורף. בצורה כזו גם נוכל ליהנות ממערכת המיזוג של המבנה בצורה אופטימאלית. זה יאפשר לנו ליהנות משגרת חיים הרבה יותר נעימה.

מעבר לכך, נהוג להקפיד על תנאי בידוד תרמי, על מנת שיהיה ניתן להתגבר על רעשים חיצוניים. הכוונה היא, אם אנחנו נמצאים בתוך המבנה, לא נידרש להתמודד עם רעשים שונים שמגיעים מבחוץ. זה יהפוך את השימוש במבנה להרבה יותר נעים, הרבה יותר חוויתי. כמובן שחשוב לבחור בעל מקצוע מנוסה ומומלץ שיבצע את עבודת הבידוד באמצעות כלי עבודה מתאימים.

לפני שנציג 5 טיפים לבידוד נכון, חשוב להדגיש, מדובר על חלק בלתי נפרד של תוכנית המבנה, והיום יש הקפדה יתרה על כל הנושא, בין היתר מתוך רצון לחסוך בצריכת חשמל ולשמור על הסביבה (בשתי הנקודות זה מתייחס להיבטים של הימנעות מהצורך להשתמש במערכות מיזוג אוויר).

טיפים לבידוד נכון

טיפ ראשון  – יש לבחון תוכנית בידוד מותאמת למבנה, מותאמת לגודל שלו וכן לאופי השימוש בו. אין טעם לעשות תוכנית שלא תענה לצרכים שלנו בשום היבט ולא תתאים לתנאים במבנה.

טיפ שני – עלינו לבחון את השפעות תנאי מזג האוויר על המבנה, ביחס לאזור בו הוא ממוקם ופרמטרים אחרים שיכולים להשפיע. בהתאם נוכל לדעת באילו אמצעים נשתמש.

טיפ שלישי – יש לבחון כיצד חומרי הבידוד השונים יכולים להחזיק מעמד זמן רב ויהיה ניתן להימנע מהצורך לבצע שינויים בעתיד. לשם כך, יש להשתמש בחומרים איכותיים וחזקים. כדאי לעשות סקר של מחירון חומרים כדי לדעת פחות או יותר את העלות שלהם.

טיפ רביעי – יש להקפיד על בידוד של כל החדרים כמובן כך נוכל להימנע ממצבים בהם חדר אחד יהיה מבודד וחדר אחר לא.

טיפ חמישי – תהליך הבידוד חייב לקחת בחשבון מערכות שאנחנו משתמשים בהן במבנה. כולל מערכות מיזוג וחימום. למשל, אנחנו נקפיד על התקנת חומרי בידוד בהתאם לסוג מערכת חימום תת רצפתי, על מנת שנוכל לספק חום ברמה טובה למבנה.

הרשם לרשימת התפוצה שלנו

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו כדי להישאר מעודכן