חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחירון חומרי בניין

כשאנחנו ניגשים להתחיל בפרויקט בנייה, בין אם זה של מבנה פרטי ובין אם זה של מבנה עסקי או אחר, אז אחד הדברים הראשונים שאנחנו צריכים לקבוע הוא, מה יהיה גובה התקציב שלנו. המטרה שלנו היא לייצר תקציב בטווח מסוים על מנת שלא נחרוג ממנו ולא נמצא את עצמנו מבזבזים הרבה יותר כסף ממה שרצינו וממה שאנחנו יכולים בפועל.

אחד הדברים הראשונים שאנחנו צריכים לבדוק, כאשר אנחנו קובעים תקציב כזה או אחר עבור הפרויקט שלנו, הוא כל מה שקשור לחומרי בניין. הרי זה הבסיס של הפרויקט וסביר להניח, שזה גם ייקח את הנתח המשמעותי בתקציב שלנו.

לכן, כשאנחנו נרצה לקבוע את התקציב עבור הפרויקט ולדעת כמה נצטרך להשקיע בו, אז יהיה עלינו לבחון עלויות חומרי בניין שונים. לשם כך, אנחנו נצטרך לעשות שני דברים. ראשית, לדעת אילו חומרים נצטרך לצורך הפרויקט. נוכל להשתמש באנשי מקצוע שיוכלו לספק לנו את המידע וכן את העלויות השונות. זאת באמצעות מה שנקרא כתב כמויות, מסמך שמציג את כל החומרים הנדרשים וכמה הם יעלו לנו.

שנית, על מנת לעשות זאת בצורה נכונה, אנחנו צריכים להשוות בין חומרי בניין שונים. לשם כך, אנחנו צריכים להבין את המשמעות של כל סוג חומר וכיצד הוא יכול להשפיע על תהליך הבנייה, כמו כן, אנחנו צריכים להבין את ההבדלים באיכות או בפרטים אחרים. מעבר לכך, עלינו גם לעשות השוואה בין המחירים, בשביל לבחור את המוצרים הזולים אך האיכותיים ביותר. במקרה של חומרי בניין, אי אפשר להסתפק אך ורק במוצרים זולים, שכן זה יכול להשפיע על איכות הבנייה והשימוש במבנה לאחר מכן.

איך מבצעים השוואה בין חומרי בניין בצורה נכונה

השוואה בין חומרי בניין, בין אם זה מרצפות, צינורות, לבנים, חוטי חשמל או כל פרט אחר, לא מתבצעת כפי שמבצעים השוואת מחירים בין מוצרים רגילים, טלוויזיות או מחשבים. גם בגלל הכמות וגם בגלל סוג הפריטים.

הרי אם אנחנו רוצים לרכוש מרצפות, יש לא מעט סוגים ודוגמאות, אנחנו צריכים להשוות בין אופציות שונות, בידיעה שלא בהכרח כל אופציה היא דומה במאה אחוז לאופציה אחרת.

הדרך הנכונה לבצע השוואה, היא באמצעות קבלת הצעת מחיר שלמה, כוללת, עבור הכמויות הנדרשות עבורנו. אנחנו יכולים לפנות אל גורמים שונים ולבקש מהם הצעות מחיר שיאפשרו לנו להחליט, מה מתאים לנו, מבחינת תקציב או מבחינות אחרות.

חשוב לציין עוד נקודה, מאחר ורוב הסיכויים שאין לנו ניסיון רב בתחום, אז אנחנו גם נצטרך ללמוד אותו מעט מהבסיס, וגם ייתכן מאוד שהדבר הנכון מבחינתנו לעשות הוא לפנות כאמור לאנשי מקצוע, שיבצעו עבורנו את התהליך ויציגו בפנינו את הנתונים, ואז נוכל להחליט מה מתאים לנו.

הרשם לרשימת התפוצה שלנו

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו כדי להישאר מעודכן